Akcja Sprzątania Trash Run Wydarzenia

Sprzątanie Dłubni & Trash Run Kids!

To już nasze 6 spotkanie nad rzeką w ramach Akcji Sprzątania Dłubni #CzystaDłubnia. Tym razem mamy dla Wszystkich ciekawe alternatywy oprócz tradycyjnego sprzątania Dłubni – “Trash Run Kids!” oraz “Spływanie i Sprzątanie” kajakiem po Dłubni. Trzymajcie kciuki za pogodę!

Sprzątanie Dłubni #CzystaDlubnia

Kiedy i gdzie Sprzątamy Dłubnię?

19 października 2019 (sobota) godz. 11:00 spotykamy się tradycyjnie nad Zalewem Nowohuckim (ul. Bulwarowa) przy Grill Manhattan BBQ. To tutaj wszystkie zaplanowane na ten dzień wydarzenia się rozpoczną!

Sprzątanie Dłubni 6 akcja Czysta Dłubnia i Starbucks Trash Run Kids plakat

Co mamy w planach Sprzątania Dłubni?

Zaplanowaliśmy 3 indywidualne wydarzenia a co za tym idzie 3 grupy sprzątające:

  1. Tradycyjne sprzątanie Dłubni z brzegów i z wody (woderami)
  2. Trash Run Kids czyli Rodzinne Bieganie i Sprzątanie
  3. Spływanie i Sprzątanie – czyli sprzątanie śmieci podczas spływu kajakiem

Program ramowy Sprzątania Dłubni

Szczegółowy program dla każdej z grup znajduje się poniżej.

Zaraz po oficjalnym otwarciu 6 Akcji Sprzątania Dłubni o godzinie 11:00 zaprosimy wszystkich uczestników na prelekcję dotyczącą segregacji śmieci. Szczególnie będzie to ważne dla grupy biorącej udział w marszobiegu “Trash Run Kids” gdzie odpowiednia segregacja śmieci będzie miała decydujące znaczenie – o tym poniżej.

Po prelekcji każda z grup będzie miała osobny program działania, który opisujemy poniżej:

Tradycyjne sprzątanie Dłubni

Zaraz po prelekcji o segregacji odpadów (godz. 11:00) rozdane zostaną Wam worki na śmieci i rękawice. Pod opieką prowadzącego wyruszymy na sprzątanie wyznaczonego odcinka rzeki. Ta grupa nie segreguje śmieci – wszystko zbieramy do jednego worka(!) Segregacją zajmie się MPO Kraków. Worki z odpadami i pozostałe zebrane śmieci zostawiamy wzdłuż ul. Melchiora Wańkowicza a następnie wracając nad zalew będziemy je starali się przetransportować jak najbliżej al. Solidarności. Wszystkie śmieci zostaną zabrane przez MPO Kraków. Zapoznajcie się ze szczegółową Mapą Sprzątania Dłubni! Nie ma zapisów 🙂 jak i nie ma ograniczeń co do ilości uczestników w tradycyjnym sposobie sprzątania – im nas więcej tym lepiej!

Starbucks Trash Run Kids

Starbucks Trash Run Kids 2019

Zapraszamy rodziców z dziećmi na świetną aktywną rodzinną zabawę połączoną z edukacją w zakresie segregacji odpadów wspartą przez Starbucks. Trasa obejmuje tereny w okolicach Zalewu Nowohuckiego i jest długości około 2,5 km – Sprawdź szczegółową mapę wydarzenia. Zgłoszenia 2-osobowe (biegamy parami – jedna osoba pełnoletnia) przyjmujemy drogą email: ola.wyszynska@fundacjaecotravel.pl (prosimy o podanie imion i nazwisk uczestników oraz daty urodzeń do ubezpieczenia). Biuro Zawodów będzie otwarte od godz. 10:00 do którego należy się w dniu zawodów (19.10.2019) zgłosić i potwierdzić swoje przybycie. Po zgłoszeniu zostanie wręczony pakiet i numer startowy. Dla wszystkich uczestników przewidziany jest medal! Start biegu planowany jest około godz. 11:45 w niedługim czasie po prelekcji. Ilość miejsc w Trash Run Kids ograniczona!

Podstawowe Zasady Trash Run Kids

Nie kto pierwszy ten lepszy… a kto dokładniej segreguje śmieci. Oczywiście jest pewien czas w którym będziecie musieli się zmieścić by zaistnieć tabeli kwalifikacyjnej – dokładnie 60 minut – ale to odpowiednio zebrane śmieci do odpowiednich worków mają tutaj decydujące znaczenie.

Przed startem wszyscy uczestnicy wezmą udział w prelekcji (godz. 11:00) dotyczącej prawidłowego segregowania śmieci. Zdobyta wiedza będzie następnie weryfikowana na mecie. Zatem uważajcie na prelekcji bo odpowiednio posegregowane śmieci do odpowiedniego worka bedą miały tu niebagatelne znaczenie!

Na mapie dostrzeżecie 3 odrębne obszary otaczające trasę Trash Run’u. To są obszary Waszego sprzątania. W pakietach startowych otrzymacie kolorowe worki – ŻółtyNiebieski i Zielony – dla odpowiednio zbieranych rodzajów śmieci. I tak…

Każda z 2-osobowych drużyn musi zebrać odpowiednie minimum śmieci do odpowiedniego worka:

  • Worek żółty – metale i tworzywa sztuczne – minimum 10 szt.
  • Worek niebieski – papier i tektura – minimum 5 szt.
  • Worek zielony – szkło – minimum 3 szt.

Ocena i punktacja

Zakwalifikowane drużyny, które zmieściły się w regulaminowym czasie 60 minut będą oceniane względem segregacji śmieci. Za każdy z worków właściwie wysegregowanego można otrzymać maksymalnie 10 pkt. Czyli 3 x 10 pkt = 30 pkt maksymalnie. Zsumowana liczba przypisana zostanie do czasu i numeru startowego. Jeśli punktacja będzie taka sama w kilku drużynach o miejscu na podium zadecyduje krótszy czas.

Jak prawidłowo segregować śmieci? Podpowiadamy:

Spływanie i Sprzątanie

Spływanie i Sprzątanie Dłubni

Jeśli już pokonaliście Dłubnię kajakiem np. podczas Spływu Kajakowego Dłubnią 🙂 lub pływaliście kajakami po innych bystrzejszych niż Wisła rzekach… to właśnie dla Ciebie kierujemy ten rodzaj sprzątania Dłubni! Musisz wiedzieć, że będziesz samodzielnie w 2-osobowym kajaku spływać i zbierać śmieci zatem nie spływami parami. Co za tym idzie miejsc w kajakach mamy jedynie 12(!) i tylko 12 osób zostanie przyjętych na sprzątanie. Do każdego kajaka dostaniecie rękawice i worki na śmieci. Nie segregujemy śmieci – wszystko wrzucamy do jednego worka. To co nie mieści się w worku wrzucacie do kajaka. Na mecie spływu w Yacht Klub Polski Kraków wszystkie odpady zmagazynujemy w jednym miejscy a odbiór ich zapewni nam MPO Kraków. Zgłoszenia: ola.wyszynska@fundacjaecotravel.pl / Zapewniamy transport uczestników nad Zalew Nowohucki (na parking pod Dom Wędkarza)

Bezpieczne sprzątanie Dłubni

Każdy z uczestników otrzyma rękawice. To jednak nie zwalnia nikogo z nas wszystkich od zachowania szczególnej ostrożności podczas sprzątania. Bezpieczeństwo wszystkich uczestników jest rzeczą najważniejszą dlatego też prosimy o zastosowanie się do niniejszych wskazówek:

  • Nie zbieramy rozbitego szkła i ostrych śmieci (puszki po konserwach itp.)
  • Nie odkręcamy butelek jeśli znajdują się w nim płyny niewiadomego pochodzenia
  • Odpowiednie ubranie – sportowe buty, długie spodnie, bluza z długimi rękawami, czapka – ochronią Was od gałęzi i przybrzeżnych krzaków
  • Zachowujemy szczególną ostrożność przy brzegach rzeki – w wielu miejscach są one bardzo strome a woda w rzece jest głęboka.

Co zabrać ze sobą na Sprzątanie Dłubni?

Worki i rękawice zapewniamy dla wszystkich uczestników. Jednak aby śmieci nam nie przybyło przy organizacji sprzątania prosimy zabierz ze sobą:

  • własną miseczkę i łyżkę na ciepły posiłek
  • własny kubek na herbatę/kawę

Po sprzątaniu Dłubni zapraszamy na…

Herbata i przepyszna kawa będzie wszystkim oferowana przez Sturbucks!

Dla uczestników Trash Run Kids i tradycyjnego sprzątania Dłubni, po ciężkiej pracy będzie czekać, jak zwykle, ciepły posiłek zorganizowany przez ArcelorMittal Poland.

Dla najmłodszych, również jak to miało miejsce przed latami, najsmaczniejsza pizza w Krakowie z housepizza!

Kajakarska ekipa sprzątająca na mecie w Yacht Klub Polska Kraków, po sklarowaniu kajaków i wrzuceniu ich na przyczepę… tradycyjnie zostanie obdarowana słodkościami oraz kawą i herbatą prosto z termosu made by Ola! 🙂

Sprzątanie Dłubni niezmiennie wspierają!

Sprzątanie Dłubni - Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
  • ArcelorMittal Poland oprócz aktywnego udziału również przygotuje dla wszystkich uczestników smaczną i ciepłą strawę 🙂
Sprzątanie Dłubni - ArcelorMittal
Sprzątanie Dłubni - Rodzinny Ogród Działkowy Wisła
Sprzątanie Dłubni - Towarzystwo na Rzecz Ochrony Przyrody

HousePizza będzie ponownie z nami i podzieli się swoją przepyszną włoską pizzą.

Sprzątanie Dłubni - housepizza
Sprzątanie Dłubni - GrillmaNHattan B.B.Q

Patronat nas akcją objęły:

Patronat nad naszą akcją objęły Rada Dzielnicy XVI Bieńczyce i Rada Dzielnicy XVIII Nowa Huta.

Sprzątanie Dłubni - Dzielnica XVIII Nowa Huta
Sprzątanie Dłubni - Dzielnica XVI Bieńczyce

Wspierają nas również:

Staramy się by każda z naszych akcji była jak najlepiej zorganizowana, aczkolwiek nie jesteśmy doskonali. Dlatego, jeśli macie po naszej ostatniej akcji jakieś pomysły na ulepszenie jej, albo lepsze jej zorganizowanie, a może macie uwagi pozwalające ułatwić nam działania lub bardziej osobiście chcielibyście się zaangażować w wspólne sprzątanie Dłubni…

Piszcie śmiało do nas – fundacja@ecotravel.pl


Bądźcie tam razem z nami – Do dzieła i do zobaczenia!

Wydarzenie na Facebooku: 6 Sprzątanie Dłubni #CzystaDłubnia


Tak było podczas wiosną…

Leave a Reply